tartalom:
"A nagyvárosok közlekedési problémáit világszerte csak a tömegközlekedés, s azon belül az útfelszíntől elkülönített pályán közlekedő gyorsvasút - a metró - tudja megoldani. A metróhálózat sűrű időközökben, menetrendszerűen közlekedő, nagy utasbefogadó képességű szerelvényei nem csak mennyiségi, de az utaskényelmet és az eljutási időt tekintve minőségi javulást jelentenek az útfelszínen zajló bármely más közlekedési eszközhöz képest, és ehhez az előnyhöz még hozzájárulnak a környezetvédelem és az üzemanyag-takarékosság terén mutatkozó vitathtatlan előnyök is. Napjainkban ma már a világ több mint legtöbb metropolisában üzemel gyorsvasút és sok helyütt van folyamatban metróépítés. Budapesten jelenleg több mint 25 km vonalhosszon közlekednek metrószerelvények, és a tömegközlekedés utasszállítási teljesítményének közel 30%-át viselik. A Metró Kézikönyv célja az, hogy összefoglalja mindazokat a műszaki és üzemi ismereteket, amelyek a metró pályáinak, állomásainak, járműtelepeinek és egyéb létesítményeinek tervezése, megépítése és üzemeltetése során a szakemberek számára nélkülözhetetlenek. Részletesen foglalkozik a metrók hálózatfejlesztési, pályaépítési, vonali és állomási műtárgyépítési kérdéseivel, a járművek és a technológiai berendezések, valamint az üzemeltetés és az üzemfenntartás problémáival. A kézikönyv szerkesztése során az érintett szakterületek problémáinak összefoglalása tekintetében a cél a teljesség volt, annak az elvnek a szem előtt tartásával, hogy a metróhálózat létrehozásában közreműködő szakemberek e rendkívül szerteágazó munka összefüggéseit egy kötetben áttekinthessék. Reméljük, hogy a kézikönyv, mint az első ilyen jellegű összefoglaló mű, előbb vázolt feladatát jól be fogja tölteni."
Ár:
nincs raktáron, előjegyezhető