"Lev Kulesov (1899-1970) mindig elsősorban pedagógusnak és gyakorlati filmesnek vallotta magát, soha nem pályázott a teoretikus címre. Ugyanakkor joggal védelmezte elsőbbségét a montázs elmélete terén az orosz filmben. Valóban az teszi annyira jelentőssé, hogy korán jelentkezett és mindenkinél előbb figyelt fel a vágás jelentőségére hazájában, és a világon az elsők között kísérletezett vele. Kulesov tehát a vágás gyakorlati megszállottja volt, erre építette a forgatókönyvet, a díszlettervezést és különösen a színészvezetést. írásaiban is a vágás problémakörét járta körül újra meg újra, különböző szempontokból általánosítva művészeti tapasztalatait. Ez, valamint pedagógus alkata magyarázza, hogy műveiben - különösen a későbbiekben - sok az ismétlés. A jelen kötetben ezért csak részleteket közlünk A fény művészete, A művészet, a mai élet és a filmművészet és a Kamarafilmművészet című korai írásaiból, valamint A film művészete és A filmrendezés gyakorlata című könyveiből. Ezért nem került be a válogatásba A filmrendezés alapjai című 1941- ben, az ifjúsági amatőrmozgalom számára készült ismeretterjesztő műve, sem pedig a feleségével, A. Hohlovával együtt írt visszaemlékezései, az 50 év a filmben, amely egyáltalán nem elméleti jellegű..."
MŰVÉSZET / Film kategória termékei
Lev Kulesov: A film művészete és a filmrendezés alapjai
Kiadás:
Budapest, 1979
Kiadó:
Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
305 p.
Kötésmód:
papír