Attól a pillanattól kezdve, hogy Lumière vonata a peronhoz ért, és a gumicsőből a vízsugár az ügyetlen kertész arcába csapódott, a néző hozzászokhatott ahhoz, hogy a filmábrázolás alapja a valóság, mely a filmvásznon megjelenik. Azonnal teóriák születtek, amelyek a film naturalisztikus természetét hirdették. Következik-e a filmábrázolás természetéből a naturalizmus? Milyen a film és valóság viszonya, melyek a dokumentalizmus ismérvei? – ezekkel a kérdésekkel foglalkozik Macsaret szovjet filmesztéta, aki a filmkészítés gyakorlati kérdéseit is jól ismeri; a húszas, harmincas években maga is rendezett filmeket, írt forgatókönyveket. Filmelemzései különösen érdekesek és gondolatgazdagok.
MŰVÉSZET / Film kategória termékei
Alekszandr Macseret: Film és valóság
Kiadás:
Budapest, 1973
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
295 p.
Kötésmód:
papír
tartalom:
leírás:
Érvénytelen könyvtári bélyegzővel.