1. A tudásról, a létről, a logoszról, a keletkezésről és az elmúlásról, a változásról, a mozgásról, a természetről, az emberi közösségről, az éthoszról szóló kérdéseket taglalják a preszókratikus gondolkodók töredékei. Kötetünkben Thalész, Anaximandroosz, Anaximenész, Herakleitosz, a püthagoreusok, Xenophanész, Parmenidész, Zénon, Melisszosz és Anaxagorasz fragmentumai olvashatók.
2. A tudásról, a létről, a logoszról, a keletkezésről és az elmúlásról, a változásról, a mozgásról, a természetről, az emberi közösségről, az éthoszról szóló kérdéseket taglalják a preszókratikus gondolkodók töredékei. Kötetünkben Empedoklész, Leukipposz, és Démokritosz fragmentumai olvashatók.
3. Az egyetemes törvényről, az éthoszról, az emberi élet értelméről és céljáról, a civilizáció értékeiről, az értelemről és a logikáról, a nyelvről és a jelentésről, a gesztusokról szóló kérdéseket taglalják a cinikus és megarai filozófusok töredékei. Kötetünkben Antiszthenész, Diogenész, Hipparkhia, Kratész, Menedémosz, Menipposz, Métroklész, Monimosz, Onészikritosz, valamint Eukleidész, Diodórosz Kronosz és Sztilpón fragmentumai olvashatók.
4. Az éthoszról, a gyönyörről, a boldogságról és a fájdalomról, a sorsról, a törvényekről és a szokásokról, az érzékelésről és a megismerésről, az érzetekről és a gesztusokról, az emberek közötti viszonyokról szóló kérdéseket taglalják a kürénéi hedonisták töredékei. Kötetünkben Arisztipposz, Annikerisz, Hégésziász és Theodórosz fragmentumai olvashatók.
5. A derék és hitvány emberekről, a lelki hajlamokról, harmincféle karakterről, szokványos magatartásukról, viselkedésükről szólnak Arisztotelész legkedvesebb tanítványának Theophrasztosznak az írásai. Tartalmazzák továbbá a természetfilozófusoknak – Thalésztól Platónig – a materiális princípiumokra vonatkozó tanítását, valamint az érzékelésről alkotott elméleteiket.