"Ma különösen fontossá vált az a kérdés, hogy mi legyen a matematikai oktatás tartalma, és milyen legyen a terjedelme az általános képzést nyújtó iskolákban, valamint a szakosított és felsőfokú oktatási intézményekben.
Az alábbi megjegyzések nem törekednek az összes felvetődő kérdés átfogó tárgyalására, hanem csak annak megvilágítására, hogy miképpen oktatható ma a röviden „felsőbb matematikának” nevezett tantárgy, pontosabban és konkrétabban: miképpen célszerű tanítanunk a differenciál- és integrálszámítás alapfogalmait és a legegyszerűbb differenciálegyenleteket. Ezeket a fogalmakat alkalmazzák a fizikában, mert velük a fizikai törvényeket és jelenségeket logikailag pontosabban lehet leírni. Ugyanakkor a természeti jelenségek vizsgálata elősegíti a matematikai fogalmak, szimbólumok és eljárások értelmének mélyebb megértését.
Mindjárt az elején szeretném tisztázni, hogy nem a jövő matematikusainak felkészítéséről kívánok szólni. A matematikusoknak és a számítógépes szakembereknek minden bizonnyal más, teljes logikai szigorral és formalisztikus igényességgel felépített tárgyalásmódra van szükségük. Miképp alakuljon azonban azoknak az oktatása, akiknek a kezében a matematika már a közeljövőben eszköz lesz a természet megismeréséért és átalakításáért folytatott harcban ? És itt az eszköz szón van a hangsúly: e tanulók számára valóban eszköz — talán éppen a legfontosabb eszköz — lesz a matematika, nem pedig öncél. "
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Fizika kategória termékei
J.B. Zeldovics: Ismerkedés a felsőbb matematikával és fizikai alkalmazásaival. Kezdők számára
Fordító:
Kiadás:
Budapest, 1981
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
503 p.
Kötésmód:
egészvászon
ISBN:
9632805038
tartalom:
leírás:
Gerince napszítta.