E jegyzet két fő fejezetből áll, melyekben igyekeztem a leglényegesebb elméleti ismereteket rendszerbe állitani, illetve a konkrét modellek alkotására példákat adni.
A modellezés elmélete tartalmazza a legfontosabb általánositott elméleti ismereteket, melyeknek természetesen határt szab a tanitóképző főiskolák tanterve. E fejezet matematikai tartalma nem haladja meg a középiskolák matematika tantervének anyagát.
A modellezés gyakorlata c. fejezetben talán különösnek tünik, hogy legalább annyi elméleti ismeretet tartalmaz, mint gyakorlatot. Ez valójában természetes, hiszen „nem attól válik valaki 'gyakorlati emberré', hogy nem ért az elmélethez és mindent 'megérzés' alapján akar megoldani. A tudatlanságot, képzetlenséget 'gyakorlati' álarc mögé rejteni enyhén szólva félrevezetés...” (Szücs E.: Beszélgessünk a technikáról, Müszaki Könyvkiadó, Bp. 1979. 167. o.)
A modellezett valóság ismerete nélkül nincs értelme a modellnek. Ahhoz, hogy egy müszaki rendszer modelljét el tudjuk késziteni, mindenképpen szükséges magának a müszaki rendszernek az ismerete. Természetesen itt mindig bizonyos vizsgálati szempontból lényeges jegyek ismeretét kell feltételeznünk.
E jegyzet legfontosabb célja, hogy segitse a tanitóképző főiskolákon a Modellezés c. tantárgy tanitását, tanulását és az abból eredő fő feladatok megoldását.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Fizika kategória termékei
Lendvay I. Győző: Technika IV. Modellezés
Kiadás:
Budapest, 1985
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
191 p.
Kötésmód:
papír