tartalom:
"A franchising a közép-kelet-európai államok nyitottá válásával gyors és hatékony lehetőséget teremt arra, hogy ezen államok hozzájuthassanak piacgazdasági know-how ismeretekhez. Épp abban álla franchising egyik nagy előnye, hogy úgy járul hozzá a kereskedelem és szolgáltatóipar fejlődéséhez a kelet-európai államokban, hogy a franchise-átadó, aki ismereteit rendelkezésre bocsátja, tulajdonossá nem válik, és a teljes tőkebefektetést sem vállalja át. Mindez támogatja a gazdaság átalakulását és a tulajdonosi réteg megerősödését.
A másik oldalról Kelet-Európa és a franchise-átvevő tulajdonosok elkerülhetik azt a szemrehányást, hogy gazdaságukat kiárusítják. Számtalan érv hozható fel a franchise előnyeit illetően, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a franchise, mint jelenség nem hermetikusan, a maga zártságában jelentkezik, hanem a gazdaság teljesítőképességével szorosan összhangban. Ezért hibás lenne az az értékítélet, mely szerint a franchising a Nyugat aranytojást tojó tyúkja.
A franchising sikeres mivolta az első lépésben inkább a szellemi tőkében jelenik meg, ugyanis a franchise-átvevő számára a know-how átadás révén komplex feladatok adódnak, amelyeket a vállalkozás sikere érdekében teljesíteni kell."
Ár:
nincs raktáron, előjegyezhető