Lássuk csak azt a híres új marketinget! Csináljunk mi is blogot, YouTube videókat, MySpace-es és MM-es profilt, hirdessünk a Google AdWords-szel... Mindegy, csak legyen modern és látványos. De álljunk csak meg! Ez így nem fog menni. Seth Godin szerint a fenti módszerek ideális esetben úgy egészítik ki a sikeres üzletet, ahogyan a tortát a finom hab. Ha az ínycsiklandó tortaszeleteket meggyel szórjuk meg, majd leöntjük csokimázzal és tejszínhabbal, senki nem tud neki ellenállni. De mi van, ha a mi üzletünk, cégünk nem torta? Ha nem illeszkedik zökkenőmentesen az új marketing a cégünk hagyományos tevékenységéhez? Ha a tortaszelet helyett egy fokhagymás tortillát öntünk nyakon a finom édes tejszínhabbal...? Brrr!
Nem meglepő, hogy a hagyományos marketing hanyatlásával néhány új taktika (a hab) egyre vonzóbbnak tűnik. Csakhogy ezek aligha működnek olyan megszokott termékek (tortilla) esetében, amelyek még jövedelmezőek ugyan, de már nem tematizálják a közbeszédet: ilyen a Ford teherautó, a Barbie baba vagy a Cheerios müzli. Ha a Budweiser 40 millió dollárt költ arra, hogy saját online televíziót hozzon létre – no, ez aztán a hab a tortillán! Nem hoz többet a konyhára, és még a régi fogyasztóknak is belefájdul a fejük...
A Hab a tortillán bemutatja a korszerű marketing tizennégy trendjét, amit senki nem hagyhat figyelmen kívül. Megérteti, hogy manapság a tények nem veszik fel a versenyt a híresztelésekkel és a sztorikkal; megtanítja, hogyan keltsük fel a fogyasztók egyre lankadó figyelmét, és hogy az új matematika szerint miért ér többet ötezer ember, aki kíváncsi ránk, mint ötmillió, aki nem.
GAZDASÁG / Gazdaság vegyes kategória termékei
Seth Godin: Hab a tortillán. Alkalmazzuk ésszerűen az új marketinget!
Fordító:
Kiadás:
Budapest, 2007
Kiadó:
Kategóriák:
Gazdaság vegyes Pszichológia Kereskedelem
Sorozat:
Terjedelem:
259 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9789639686649