A Stratégiaalkotás sorozat harmadik kötete a vállalati kultúrát, mint a stratégiaialkotás meghatározó tényezőjét tárgyalja. A globalizált világban a nemzeti kultúrák, az eltérő hátterű szervezeti kultúrák ismerete a sikeres üzlethez két szempontból mindenképpen nélkülözhetetlenné válik. Egyrészt, az a vállalat, amelyik nem képes stratégiáját összhangba hozni szervezeti kultúrájával, kevés sikerre számíthat a megvalósítás terén. Másrészt, az a cég, amelyik külföldi partnerekkel kerül üzleti kapcsolatba vagy külföldön vállalkozik, az idegen országok kultúrájának megértése és helyes kezelése nélkül eleve versenyhátrányba kerül. A könyv megismertet a vállalati kultúra alapkérdéseivel, tipizálásával, az egyes nemzetcsoportok kulturális sajátosságaival, a vállalati kultúra megismerésének, megváltoztatásának elvi és módszertani kérdéseivel. A mondanivalót számos példa, esetleírás illusztrálja, beleértve a szerzők felméréseinek, elemzéseinek bemutatását is.
GAZDASÁG / Gazdaság vegyes kategória termékei
Barakonyi Károly, Borgulya Istvánné: Vállalati kultúra
Kiadás:
Budapest, 2004
Kiadó:
Kategóriák:
Gazdaság vegyes Közgazdaság Tankönyv
Sorozat:
Terjedelem:
244 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9789631945799