"A banküzemre vonatkozó mai ismereteink közlése akkor lehet eredményes, ha az anyagot sikerül olyan rendszerben előadni, amely a mellett, hogy áttekinthető, a jelenségek belső gazdasági összefüggését is kidomborítja. A tárgykör klasszikus művei a banküzem növelte ügyleteket pusztán azok legkiemelkedőbb jegyük szerint csoportosítják. Ezzel valóban hiánytalanul és egységes rendszerben adták az ismeretanyagot, de elhanyagolták a jelenségek okainak és összefüggéseinek feltárását. Ez nem is lehetett másként, mert századunk elején, amikor az említett munkák megszülettek, az üzemgazdasági kutatás még hőskorát élte. Ma már azonban egész irodalom van mögöttünk. Ha tehát banküzemtani kézikönyv ma lát napvilágot, ez nem szorítkozhat a régi rendszerek egyszerű lemásolására. Figyelembe kell vennie a magángazdaságtan. fejlődésének eredményeit, Ezek a megfontolások indítottak arra a meggyőződésre, hogy a fentebb vázolt rendszert olyannal kell helyettesítenem, amely a belső gazdasági összefüggésekre épül fel, Ez a rendszer önmagától kínálkozik a banküzem pénz- és tőkepiaci, valamint ügyfélszolgálatot teljesítő három tevékenységi körében. Ehhez képest: hitelüzlet, értékpapírüzlet és ügyfélszolgálat az a három terület, amely egymástól elhatároltan alkotja e munka alaprajzát. Erre építettem az anyagnak azt a hármas tagozását, amely 1. részében "A banküzemről általában" címen voltaképpen csak a mondanivalókat törekszik tisztázni; 2. részében "A banküzem adminisztrációja" címen az ügyletek technikai lebonyolításának általános ügyviteli képét mutatja be; 3. részében "A banküzem üzletvitele" címen pedig a rentabilitás, likviditás és biztonság elvének a gyakorlati üzletvitelben való érvényesítését ismerteti."
GAZDASÁG / Gazdaságtörténet kategória termékei
Szász Antal: Banküzemtan [Reprint]
Kiadás:
Budapest, 1987
Kiadó:
Kategóriák:
Gazdaságtörténet Közgazdaság Kereskedelem Reprint
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
698 p.
Kötésmód:
félvászon
tartalom:
leírás:
Az eredeti kiadást 1947-ben a Tébe Kiadóvállalata adta ki.
Újrakötött példány.