tartalom:
"1828-ban két angol John Andrews és Josef Pichard jelentkeztek az udvarnál hajótervükkel. Szerencsés időben álltak elő ötletükkel, hiszen a politikai környezet is kedvezett, mivel akkoriban a Monarchia éppen közeledett a Török Portához, és a gazdasági, diplomáciai kapcsolatok javításának kiváló eszköze lehetett volna egy gőzhajó a Dunán. Az ilyen vállalkozásokhoz szükséges befolyásos mecénás is került Johann Babtist nagyiparos személyében. A kedvező környezetnek köszönhetően 1829. március 13-án megalakult a Császári-Királyi Szabadalmazott Első Dunagőzhajózási Társaság (röviden DGT, vagy németül K.K. Priv. Erste Donau-Dampfshiffahrts Gesellschaft, röviden DDSG), és megbízást adtak Andrews és Pichard-nak a hajó kivitelezésre. A történet érdekessége, hogy egyik vállalkozókedvű úriember sem tudott hajót tervezni, így a hajót Londonban James Brown tervezte meg. Brown nem bízott semmit a véletlenre, a tervezett hajó a jól bevált angol tengeri postahajó típus diszpozícióját vette át. Külön érdekesség, hogy a szakirodalom szerint a hajó éppen olyan és akkora volt, mint a genovai tavon üzemeltetett Leman Vandois gőzös. Az építés a Bécs Melletti Floridsdorfban kezdték meg, fenyőfából. Volt még egy gond. Bécs semmiféle hajóépítő kapacitással, vagy szakiparral nem rendelkezett, így a hajóácsokat, szakembereket Velencéből hozatták a helyszínre. Miután minden nehézséget leküzdöttek 1830. július 23-án vízrebocsátották a hajót."
Ár:
nincs raktáron, előjegyezhető