Az az állítás, hogy a jó könyv nem sok magyarázatra szorul, az iskolakönyvekre nézve mindenesetre áll. A tanuló értse meg belőlük tisztán, világosan a tárgyat, a tényeket és fejtegetéseket; de a tanár se szoruljon külön felvilágosító utasításokra az író által követett s általa követendő módszer tekintetében. A szerzőben együtt, egyszerre ismerkedjék meg az íróval és tanítóval. A ki csak tanulók kezébe szánt munka készítéséhez fog, senkinek sem lenne szabad megfeledkeznie arról amit Eötvös a mit és hogyan viszonyáról mondott.
Olyan iskola-könyv írására törekedtem én is, melyhez ne legyen szükséges a hosszú előszó. Több felől hallottam panaszt, hogy irodalmunk nem igen bővelkedik oly munkákban, melyek a magyar irodalomtörténet tanítására alkalmasak. Amink van: vagy érdemes tudományos munka, mely a tanulónak nehéz is, száraz is; vagy silány vázlat, mely létrejöttét sem a tudomány és irodalom szeretetének, sem a szellemi tulajdon tiszteletének nem köszöni. Könyvemet az az igyekezet szülte, hogy igazán az ifjúságnak való irodalomtörténetet adjak.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Irodalomtörténet kategória termékei
Beöthy Zsolt: A magyar nemzeti irodalom történeti ismertetése I. kötet. A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig
Kiadás:
Budapest, 1880
Kiadó:
Athenaeum Irodalmi és Nyomdai Rt.
Kategóriák:
Irodalomtörténet Magyar irodalom
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
342 p.
Kötésmód:
félvászon