Joseph M. Juran (1904 – 2008) Romániában született, 1912-ben az USA-ba emigrált. Villamosmérnökként végzett a Minnesotai Egyetemen, majd a Western Electric's Hawthorne Worksnél dolgozott, a panaszkezelési osztályon. 1925-ben statisztikai mintavételről tartott oktatáson vett részt, ami után áthelyezték a statisztikai vizsgálatok osztályára. Hamarosan az egész divízió vezetője lett. 1935-ben publikálta első cikkét a minőségüggyel kapcsolatban. A II. világháború végén kilépett a Western Electrictől, hogy tanácsadóként dolgozzon tovább. A New York-i Egyetem adjunktusa lett, ahol minőségügyet tanított és vezetők számára tartott szemináriumokat.
Juran volt az, aki a minőség menedzsmentjében inkább a humán oldalra, a vezetők oktatására fókuszált a végtermék ellenőrzése helyett. Azt vallotta, hogy a minőségi problémák oka a változás iránti ellenállás, vagy ahogy ő mondta, a kulturális ellenállás. Nézetei a termelésen kívül a szolgáltatások területén is meghallgatásra találtak. Kialakította a Juran trilógiájának nevezett megközelítést, amelyben egy keresztfunkcionális csoport foglalkozik a minőség tervezésével, a minőség irányításával és a minőség fejlesztésével. 1966-ban Japánban találkozott a minőségi körök elméletével, amit azután Nyugaton terjesztett.