A vállalati tervezés irodalma igen gazdag, és gyakoriak a vezetők számára tartott ilyen tárgyú előadások is. Ma már szinte lehetetlen kikerülni ezek hatását. Ennek ellenére számos vezetővel folytatott kollektív vagy egyéni beszélgetésem alapján az a benyomásom, hogy többségüknek nincs világos fogalma arról, hogy mi is a tervezés, vagy hogy – ami ennél is fontosabb – mi kell hogy legyen. Zavar van azon a téren is, mit kell tartalmaznia a tervnek, hogyan kell a tervezést lebonyolítani és megszervezni, továbbá milyen előnyök származnak a tervezésből. E kérdések tisztázatlansága a számos kísérlet ellenére – azzal magyarázható, hogy a vonatkozó irodalom és előadások túlnyomó része tele van közhelyekkel vagy technikai részletekkel. A közhelyeket könnyen meg lehet érteni, de nem lehet használni őket. A technikai részletek rendszerint használhatóbbak, de kevésbé érthetők.
Megkíséreltem, hogy azokkal a tervezési kérdésekkel foglalkozzam, amelyek a jelek szerint a vezetők többségét érdeklik s ezt oly módon tegyem, hogy a válaszok érthetők és használhatók is legyenek. Ahol ez meghaladta az erőmet, ott megpróbáltam jelezni, hogy hol van a probléma.
GAZDASÁG / Közgazdaság kategória termékei
Russell L. Ackoff: Operációkutatás és vállalati tervezés
Kiadás:
Budapest, 1974
Kiadó:
Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kategóriák:
Terjedelem:
203 p.
Kötésmód:
karton