A jegyzet megírásakor a megismerő gondolkodás formáinak, műveleteinek, törvényeinek a tudatosítására törekedtünk. Az ösztönös gondolkodáson való túlmenés követelményét a leendő pedagógusok eredményesebb képzése érdekében különösképpen szem előtt kellett tartanunk. Logikát ugyanis a jelenlegi helyzetben a tanárszakos egyetemi hallgatók csupán az egyetemen, ott is nagyon korlátozott feltételek közepette tanulnak. E jegyzet elkészitésével azoknak a hallgatóknak kívántuk a logika tanulmányozásához némi segítséget nyújtani, akik saját maguk is érzik a gondolkodás tudatosításának szükségességét az oktató és a nevelő munka folyamatában, akik valóban jó pedagógusok kívánnak lenni.
A jegyzet tartalmának összeállításakor a legfőbb szempontunk az emberi gondolkodásban egyetemesen érvényesülő gondolati formák, műveletek, törvények összefoglaló, tömör ismertetése volt, amelyet előadásokkal, illetve logikai gyakorlatokkal kell még kiegészíteni. Az elmondottakból következik, hogy nem speciális logikai diszciplinákat – sem matematikai, sem dialektikus logikát – nem kívántunk kifejteni, hanem a gondolkodásban általánosan érvényesülő- köztük a modern logikai összefüggéseket is – próbáltuk jellemezni.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Szigetvári Sándor: Logika
Kiadás:
Budapest, 1992
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
190 p.
Kötésmód:
papír