Az utóbbi évek módszertani kísérletei, az iskolaszerkezet változatosabbá válása és a Nemzeti alaptanterv tervezetének kerettanterv jellege szükségszerűen maga után vonja a matematika tanításának egyre sokszínűbbé válását mind tartalmi, mind strukturális, mind pedig módszertani szempontból a címben jelzett korosztály vonatkozásában is. Ezen tendenciákat figyelembe véve egy olyan feladatgyűjtemény összeállítását tűztük ki célul, amelyet a tanulók és az őket tanító pedagógusok minden iskolatípusban (az alkalmazott tantervtől függetlenül), a tanítási-tanulási folyamat valamennyi fázisában jól tudnak használni.
Ennek megfelelően a feladatokat témakörök szerint csoportosítottuk, nem pedig az egyes évfolyamok tananyaga alapján. A tematikus csoportokon belül megpróbáltunk tartalmilag és módszertanilag is a teljességre törekedni. Az egyes anyagrészeket bevezető, majd a tanult módszereket, ismereteket elmélyítő, gyakorló példák mellett a feladatgyűjteményben találhatók olyan nehezebb feladatok is, amelyek a tanulóktól megkövetelik az ismeretek alkotó alkalmazását. A feladatok nagy száma és változatossága lehetővé teszi, hogy a pedagógus a tanulók képességeinek, tudásszintjének, érdeklődésének, és természetesen saját szakmai ízlésének megfelelően válogasson feladatokat a gyerekek iskolai és otthoni munkájához. A könyvben nem szerepelnek a feladatok megoldásai, így ellenőrzésre, közvetlen iskolai számonkérésre is jól használható. Ugyanakkor az otthoni felkészülést, gyakorlást segíti a részletes megoldásokat tartalmazó két megoldáskötet.
Egy átfogó, gyűjteményes példatár használhatóságát nagymértékben befolyásolja szerkezete, a feladatok sorrendje, csoportosítása.