Az operációkutatás, mint gyakorlati tevékenység megköveteli az alkalmazó szakterületnek, vagyis a szakterület céljainak, az elvárt funkcióknak, a jellegzetes folyamatoknak, a felhasznált eszközöknek, a működés struktúráinak és a szakterület produktumának alapos Ismeretét, de ugyanúgy az operációkutatás sajátos módszereinek és módszertanának ismeretét is. A mérnökképzésben és a továbbképzésben az operációkutatásnak jellegzetes műszaki-gazdasági és termelésvezetési problémákra, konkrét társadalmi-műszaki operációk tervezésére, szervezésére és irányítására kell irányulnia. E törekvésen belül azonban az operációkutatás oktatásának itt az a legfőbb feladata, hogy a hallgatókat elsősorban a modellszerkesztés gondjaival és a gyakorlatban jó1 használható algoritmusokkal ismertesse meg. A jellegzetes operációkutatási modellek és módszerek alkalmazói szintű ismerete nélkül felhasználásukban aligha reménykedhetünk. A különböző építés- és közlekedéstervezési, a gazdasági és a vezetési-szervezési tantárgyak, de a gyakorlat is egyre bátrabban vetnek fel olyan operációkutatási problémákat, amelyekkel e technika Ismeretében már megbirkózhatunk. Természetesen a bonyolultabb esetekben – mint minden alkotó tevékenységnél – a fantáziára is szükség van.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Jándy Géza: Operációkutatás I.
Kiadás:
Budapest, 1983
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
312 p.
Kötésmód:
papír