Valaki azt mondhatná, hogy a nyolcvanas években időszerűtlen, elkésett és fölösleges az oktatási esélyegyenlőség kérdéseivel foglalkozni. A hatvanas és a hetvenes években a külföldi és a hazai oktatásszociológiai kutatások már mindent megvizsgáltak és feltártak ebben a témában.
Miért tartottuk továbbra is érdemi ügynek, hogy kutassuk a művelődési hátrány iskolai csökkentésének lehetőségeit? Egyrészt folytatni akartuk azokat a hazai szociológiai kutatásokat, amelyek azt bizonyították, hogy az általános iskola létrehozása és látványos eredményei sem csökkentették kielégítően a művelődési egyenlőtlenséget. Sőt, a származás szerinti teljesítménykülönbségek az iskolai évek alatt inkább növekedtek, mint csökkentek. Az eddigi kutatások azonban kevésbé vizsgálták, hogy az iskolai munka minősége, illetve működésbeli feltételei hogyan járulnak hozzá az egyenlőtlenség fennmaradásához. Ezért is foglalkoztunk ezekkel a kérdésekkel és a Műhelytanulmányok I. és II. kötetében számoltunk be az általános iskola hiányos tárgyi-működési feltételeiről, illetve a kedvezőtlen körülmények között tevékenykedő iskolákról.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Nyelvészet kategória termékei
Várhegyi György: A nyelvi kísérlet hatása
Kiadás:
Budapest, 1987
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
235 p.
Kötésmód:
papír