Amiként az organikus tápanyagokat elfogyasztás után a szervezet különböző enzimatikus úton lebontja, majd szintézissel létrehozza a saját specifikus biokémiai-fiziológiai rendszerét, hasonlóképpen tanulóink lelki-szellemi táplálékkal is naponként töltekeznek. Különféle tantárgyi rendszerek információkészletét dolgozzák fel, lebontva saját fogalmi készletük szintjére, majd integrálva a specifikus kognitív és effektív struktúrába, felépítik az individuális személyiségstruktúrát. A kétféle mechanizmus analóg, azzal a lényeges különbséggel, hogy amíg a biokémiai mechanizmusokat viszonylag jól ismerjük, vizsgálatokkal elég megbízható módon követhetők, addig a lelki-szellemi folyamatok tanulmányozására megbízható és egzakt módszerek még nem állnak rendelkezésünkre. Ahhoz azonban egy pillanatig sem fér kétség, hogy a különböző információhordozók különböző szintű lelki-szellemi "terméket" is hordoznak (a szerző lelki-szellemi kincseit), s ezek, mint értelmi és érzelmi struktúraelemek specifikus átalakulás útján beépülnek az éppen aktuális személyiségszerkezetbe. A feltevés teljesen kézenfekvő az irodalmi-művészeti alkotások pszichés feldolgozásakor, amikor is az érzelmi reakciók láthatóan nyomon követhetők.
Egészen bizonyos, hogy a természettudományos információk feldolgozása és beépülése is a "lélek mélyén" - mint rendkívül bonyolult és összetett folyamatok - gazdag, értékes és színes világot alkotnak. Ezt a színes világot kutatta és tárta fel a szerző évtizedeken keresztül úgy is mint kémia-fizika szakos pedagógus, úgy is mint pszichológus. E felfedező munkáról számolunk be ebben a kötetben, melyet szeretettel ajánlunk kedves kollégának és olvasónak.
ORVOSI / Orvostudomány kategória termékei
Rácz Fodor Benő: Kémiai információk pszichés feldolgozása. Tantárgypszichológiai vizsgálatok
Szerkesztő:
Kiadás:
h. n., 1991
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
262 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9637849009