Az iskolai oktatás hatékonyságának fokozása érdekében a szerző megvizsgálja a 10-14 éves tanulók ismeretvilágát és gondolkodását. Három tantárgyban – nyelvtan, földrajz, mértan – ismerteti a tanulók tudásának sajátosságait és a hiányosságok okait (túlterhelés, rossz oktatási módszerek stb.), továbbá a segítés módozatait.
A többféle vizsgálati módszer eredményeit egybevetve részletes képet nyújt a tanulók fogalomalkotásáról, problémamegoldó képességéről, a különböző gondolkodási műveletek fejlődéséről, valamint az életkori sajátosságokról.
A szerző végül összefoglalóan tárgyalja a 10-14 éves tanulók gondolkodásmódját és levonja a legfőbb gyakorlati tanulságokat: harc a maximalizmus ellen, az oktatási módszerek színvonalának emelése, a gyenge tanulók segítése stb.
A munkát, amelyet a széles körít nemzetközi szakirodalmat felhasználó gazdag irodalomjegyzék egészít ki, haszonnal forgathatja minden pedagógus, pszichológus, gyakorlati nevelő, szülő, egyetemi, illetve főiskolai hallgató.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Kelemen László: 10-14 éves tanulók tudásszintje és gondolkodása
Kiadás:
Budapest, 1963
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
351 p.
Kötésmód:
egészvászon