Thomas Gordon gyermekek és fiatalok körében kifejtett munkájának tapasztalatai alapján felismerte a kommunikáció és az erőszakmentes konfliktusmegoldás jelentőségét az emberi kapcsolatokban. Tudományos alapokon és Carl Rogers humanisztikus pszichológiájának mentén haladva kidolgozott egy konkrét, a mindennapokban is alkalmazható modellt. Ő is a humanisztikus pszichológia egyik úttörője volt, azzal a meggyőződéssel, hogy a gondoskodó és szabad környezetben felnövő emberek képességeik magas fokára jutnak el, képesek felelősséget vállalni és önálló, teljes életet élni.
Gordon több, kommunikációval, neveléssel és emberi kapcsolatokkal foglalkozó könyv szerzője. Módszerének alapvető célja az emberi kapcsolatok javítása és a konfliktusok erőszakmentes, veszteség nélküli feloldása. Legismertebb könyve, a P.E.T. - A szülői eredményesség tanulása világszerte milliós példányban jelent meg. Módszere alkalmazásának megkönnyítése érdekében speciális tréningeket fejlesztett ki szülők, nevelők, menedzserek és mások számára. A P.E.T. tanfolyam szülők ezreinek nyújtott segítséget. Néhány szülő, akinek - a tanfolyamnak köszönhetően - javult gyermekeivel való kapcsolata, rá akarta venni az iskola vezetőit, hogy a tanfolyam legyen elérhető gyermekeik „második szülei", a tanárok számára is. Így született meg A tanári hatékonyság fejlesztése, a T.E.T. módszer, amely a tanár-diák kapcsolatra összpontosító speciális tanfolyam. A P.E.T. tanfolyamhoz hasonlóan a T.E.T. tanfolyam is rövid időn belül rendkívül sikeresnek bizonyult. A tanári hatékonyság fejlesztése szakembereknek összeállított egységes program, melynek módszerei útmutatást adnak a tanulás eredményesebbé tételéhez és a konfliktusok kezeléséhez.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Thomas Gordon: A tanári hatékonyság fejlesztése. A T.E.T. módszer
Fordító:
Kiadás:
Budapest, 1991
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
343 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9632826000