Ezt a munkámat igen nehéz és küzdelmes esztendőkben, de igaz lelkesedéssel és a gyógyító nevelés ügye iránti mélységes szeretettel írtam meg.
A legnagyobb gondok és a reám hárult nehéz küzdelmek idejében állandó munkásságra serkentett az a tudat, hogy a tanügyi és a társadalmi kultúrának olyan kérdéseit kell feldolgoznom, amelyek nélkül rendszeres elméleti munkásságot végezni, a gyógyító nevelés területén pedig a gyakorlati munkásság eredményét tovább fokozni nem lehet.
Lelkesített az a tény, hogy oly ügy szolgálatára vállalkoztam, amelynek fejlődését a világháború és az utána következő súlyos esztendők még kezdődő állapotában akadályozták meg. Az az értékes múlt, amelyben az intézetek és intézmények sorai fejlődtek ki, bizonyítja leginkább, hogy a fogyatékosok nevelésének és oktatásának területén tevékenykedők a megoldásra váró feladatoknak mily nagy sokaságát látták meg. E feladatok megismerésén keresztül nemcsak a gyakorlati irányú fejlődés indul meg, hanem a gyógyító nevelés elméleti rendszerének homályos körvonalai is mindinkább láthatók lesznek.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Tóth Zoltán: Általános gyógypedagógia. I. rész. A gyógypedagógia fogalma
Kiadás:
Budapest, 1933
Kiadó:
Magyar Gyógypedagógiai Társaság
Kategóriák:
Pedagógia Pszichológia Gyógypedagógia
Terjedelem:
278 p
Kötésmód:
papír