"Az értékelés és osztályozás témája mindenkor fontos kérdése volt a pedagógiának, ma pedig kiváltképpen aktuálissá vált. Ezt az a körülmény is magyarázza, hogy új társadalmi viszonyok között, új társadalmi igények korrelációjában, új fejlődési periódusban és az értékelés új lehetőségeinek perspektíváiban merülnek fel korszerűsítésének módozatai. A szerző munkájában ezt az időszerű és a közoktatásügy szempontjából rendkívül aktuális kérdést tette konkrét vizsgálatok tárgyává; olyan kérdést, mely az 1972. évi oktatásügyi párthatározatnak megfelelően is a pedagógiai kutatás fő vonalába tartozik. Veszprémi László sokévi kutatás eredményeit foglalja össze, áttekinti az iskolai osztályozás történetét, és bemutatja a probléma felvetődését világszerte. Taglalja a helyesnek elismert értékelés, osztályozás ismérveit, részletesen tárgyalja a tanulók, a pedagógusok és szülők elvárásait a tanulmányi teljesítmény értékelésével kapcsolatban. A munka a gyakorló pedagógusok széles táborának érdeklődésére tarthat számot."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Veszprémi László: Az értékelés és osztályozás korszerűsítésének kérdései
Kiadás:
Budapest, 1981
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
155 p.
Kötésmód:
egészvászon
ISBN:
9630523531