Kevés vita kínálkozik korunk pedagógiájában, pedagógiai pszichológiájában, gyermek- és ifjúságszociológiájában, a humánantropológiában, a kutatásmódszertanban, amely ennyire sokdimenziójú, ennyi buktatót rejt magában, ennyire közérdekű, amely az oktatáspolitika (és ezen belül a felsőoktatás-politika) oly sok stratégiai szektorát érinti, amely ennyire kapcsolódnék a humánbiológia és a populációgenetika, a tehetségvédelem, a tehetség megítélése, újraértelmezése kérdéseihez, és amely ideológiailag is oly merész, egyszersmind oly fontos lenne, mint az IQ kérdésében az örökléselvűek tábora és a környezetelvűek tábora között kibontakozott immár több évtizedes disputa. Jensen, Eysenck, Urbach tanulmányai és a hozzájuk kapcsolódó szerkesztői utószó, lektori vélemény, valamint a bőséges bibliográfiai eszköztár, reméljük, segít abban, hogy a vita legfontosabb tanulságait és az örökléselvűek argumentációját a tudomány és az iskolapolitika képviselői más oldalról is megismerhessék.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Az IQ-vita. Az örökléselvűek argumentációja
Szerkesztő:
Kiadás:
h. n., 1979
Kiadó:
Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
447 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9634010873