"Miért szükséges, hogy az oktatás-nevelés múltjában tájékozott legyen a jelen és a jövő pedagógusa? Mindenki tudja, hogy ki a nevelő, a pedagógus: az oktatás-nevelés munkáját hivatásszerűen végző szakember.
Mit értünk neveléstörténeten, s mi a nevelő, a pedagógus munkájának a múltja? Az oktatás-nevelés elméletének és gyakorlatának mába torkolló históriája, de ide tartozik a nevelési intézmények és a közoktatás-politikai törekvések története is. E történeti folyamatot tanulmányozva világosan látható, milyen úton jutott el a nevelés napjainkig, s melyek a fejlődés tendenciái a jövőt illetően.
Vajon miért szükséges az oktatás-nevelés történetének, régvolt pedagógusok munkájának ismerete? Joggal merül fel ez a kérdés minden pedagógusjelöltben. Mintegy háromezer év neveléstörténetének legfőbb vonulatát tekinthetjük át a következőkben. Csak a legkiemelkedőbb tényeket ismertetjük, rövidre fogva, elsősorban arra irányítva a figyelmet, amelyre főképpen a tanítónak, az óvónőnek van szüksége."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Fehér Erzsébet: Az oktatás és nevelés története. Munkajegyzet tanító- és óvónőképző főiskolák számára
Kiadás:
Budapest, 1995
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
126 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9631861651
tartalom:
leírás:
A szöveg több helyen ceruzával aláhúzva.