E kötet első számú címzettjei az osztályfőnökök, akik hagyományosan az iskolai nevelés kulcsembereinek számítottak. Ma is azok, annak ellenére, hogy valódi, jelenleg is érvényes funkcióik bizonytalanok, szerepük időszerű tartalma tisztázatlan. Bármilyen irányt is vesz azonban a társadalom fejlődése, bárhogyan is alakulnak az iskola körüli harcok, feltétlenül szükség van és feltételezhetően lesz is valakire, aki magára veszi egy-egy tanulócsoport (legyen az a hagyományos osztály vagy más jellegű közösség gondjait, közvetít közte és kollégái között. Aki segít tanítványainak feldolgozni a szűkebb és tágabb környezetükben szerzett – sokszor ellentmondásos – élményeket, tapasztalatokat. Aki jobban odafigyel személyiségükre, jobban törődik problémáikkal, mentálhigiénés állapotukkal, és jobban törekszik szociális képességeik fejlesztésére, mint mások az iskolában.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Az osztálytükörtől a falfirkáig. Módszerek (nem csak) osztályfőnököknek
Szerkesztő:
Kiadás:
h. n., 1992
Kiadó:
Kategóriák:
Sorozat:
Terjedelem:
163 p., V.
Kötésmód:
papír