A négykötetes gondozónő- és ápolónőképző-tankönyv ezen II. kötete az egészséges csecsemő fejlődésével foglalkozik.
Bevezető fejezete a nervizmusról szól. Ennek ismerete adja meg az alapot a csecsemő és kisgyermek fejlődésének megértéséhez, a gondozás és ápolás helyes módszereinek elsajátításához.
A terhesség és szülés lefolyásáról szóló fejezetek jelölik azt az ismeretanyagot is, amely a csecsemőgondozónők és gyermekápolónők anyavédelmi munkájához szükséges. A magzatfejlődést ez a rész nem tárgyalja, mert arról az I. kötet anatómiai részében volt szó.
Az egészséges csecsemővel foglalkozó fejezetek iránya és terjedelme a csecsemőgondozónői munkakör szükségleteihez igazodik. A koraszülöttekről és az újszülöttekről szóló részek főleg azokkal a kérdésekkel foglalkoznak, melyekkel a csecsemőgondozónő is találkozik. A kórházi osztályokon dolgozó gyermekápolónők ezekhez a részekhez a saját munkakörét érintő kiegészítéseket a IV. kötetben fogják megtalálni. Az ő számukra viszont túlrészletesek az egészséges csecsemő fejlődéséről szóló fejezet egyes részei, ú. m. a második-harmadik évnek az értelmi fejlődése, a beszéd, az érzelmi és szociális fejlődés. Ezeknek a részeknek a pontos elsajátítása helyett elegendő, ha a gyermekápolónő csak a fejlődés menetével foglalkozik.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
László Magda, Pikler Emmi: Csecsemőgondozónők és gyermekápolónők tankönyve II. kötet
Kiadás:
Budapest, 1954
Kiadó:
Kategóriák:
Pedagógia Tankönyv Egészségügy
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
146 p.
Kötésmód:
félvászon