Az általános iskola legfiatalabbjainak énekes-improvizációs játékait könyvünk első kötetében a pentatóniára alapoztuk. A zenei nevelés második nagy, összefüggő korszakának tervezésekor fő gondunk a gyermekek életkorának, tudásszintjének, éneklő kedvének megfelelő olyan zenei stílus megválasztása, amely végül is a zeneirodalom nagy alkotásainak megértéséhez vezet.
Bárdos Lajos írásai bátorítottak fel, hogy az énekes nevelésben alig-alig alkalmazott Bartók-művek; a Mikrokozmosz, a Gyermekeknek és a Hegedűduók általános iskolai felhasználásának lehetőségeit kutassam. Másfél éves elemző munka és gyermekekkel való kísérletezés közben tárult fel előttem Bartók rendszeres pedagógiája, mely énekes tantervünk lehetőségeit kihasználva nyolc-tízéves gyermekek számára is hozzáférhető.
A pentatóniától a pentachordokon át a hétfokúságig; az egyszólamúságtól a többszólamúság szövevényéig; Kodály 333 olvasógyakorlatától Bartók „Kis világához” vezet az út. A gyermekek zenei nevelésén munkálkodó kollégáimnak azzal a biztatással nyújtom át e tanulmányt, hogy a gyermekek játszva, énekelve, szórakozva is végig tudnak menni rajta!
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Szabó Helga: Énekes improvizáció az iskolában II. Mikrokozmosz
Kiadás:
Budapest, 1978
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
120 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9633302455
tartalom:
leírás:
Érvénytelen bélyegzővel.