"Az iskolák intézményi önállósága napjaink egyik oktatáspolitikai jelszava, az oktatásfejlesztés fő követelménye. Intézményi önállóság azonban nem lehetséges anélkül, hogy pedagógusok és irányítók, szülők és oktatástervezők ne ismernék a közvetlen társadalmat, amely az adott iskolát körülveszi. A törekvés régi, az iskolák mindmáig mégis eléggé elzártan éltek a társadalmi környezettől, amely őket körülvette. Ez a könyv tervezőnek, irányítóknak és pedagógusoknak ad segítséget ahhoz, hogy intézményeiket a lakóhelyi környezettel együtt tervezzék, szervezzék és irányítsák. A könyv megismertet a regionális kutatások fogalmaival és módszereivel, azokkal az eredményekkel és szemléletmóddal, amit az ilyen kutatásokból az iskola hasznosíthat. Egyre táguló körökben vezet végig a városkörnyékek, a nagyvárosok és az országrészek összehasonlító elemzésén, hogy megmutassa az oktatásfejlesztés lehetséges és szükséges variációit. A könyv összefoglaló javaslattal zárul, amely a regionális kutatások eredményei lapján tesz javaslatot az oktatás soron lévő fejlesztésére az általános iskolától az egyetemekig. A megértést és az ellenőrizhetőséget táblázatok és térképek segítik. A hosszú kutatómunkára visszatekintő elemzéssorozatot elsősorban olyan szakemberek figyelmébe ajánljuk, akik az iskolák irányításával, intézményfejlesztéssel, az oktatás tervezésével és szervezésével foglalkoznak, vagy meg akarnak ismerkedni e területekkel."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Kozma Tamás: Iskola és település. Regionális oktatásügyi kutatások
Kiadás:
Budapest, 1987
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
160 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9630548542
tartalom:
leírás:
Érvénytelen könyvtári bélyegzővel.