A könyv legfőbb célja: megmutatni, hogyan sajátítható el megfelelő készség a pedagógiai rajzban – tehát mindenfajta iskolai közlő és magyarázó rajzban. Ezen a téren – a régebbi képzés hibája miatt – igen nagy a tanácstalanság a pedagógusok s főleg a rajzi közlésre legjobban ráutalt tanítók körében. Maga a pedagógiai rajt, annak mibenléte, kialakításának és elsajátításának módja, ábrázolási „stílusa” a legutóbbi időkig is meglehetősen homályban maradt. Pedagógiai gyakorlatunk tele van olyan ábrázolási sémával, amelyet szentesített az idő és a megszokás, azonban ezek a sémák a valóságban alig használhatók. Merevek, keveset mondanák a tanulóknak, így nem érik el céljukat, az eleven szemléltetést. Hiba volt az is; hogy a magyarázó, rajz megtanítását kész sémák begyakoroltatásával igyekeztünk elérni. Márpedig nyilvánvaló, hogy csak az az ábrázolási mód lehet valakinek sajátja, amelyet saját maga alakított ki, saját ábrázolási elvonási tapasztalatai alapján.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Rajzolás és festés. A tanítóképzők I-IV. osztálya számára
Szerző:
Balogh Jenő Galla Endre Paál Ákos Tóth Mihály
Kiadás:
Budapest,
Kiadó:
Kategóriák:
Terjedelem:
323 p.
Kötésmód:
papír