Ez a tankönyv a testnevelés történetének, a testneveléselmélet alapismereteinek, és a testnevelés módszertanának kérdéseivel foglalkozik az általános iskolai testnevelőtanár-képzés igényeihez igazodva.
Bár a testneveléselmélet szoros értelemben nem foglalja magában a testnevelést-történetet, a közöttük levő szerves kapcsolat, s az a tény, hogy a testneveléselmélet egyes kérdései testnevelés-történeti ismeretek nélkül meg sem közelíthetők, indokolttá teszi a testnevelés-történetnek a testneveléselmélet „tágabban” értelmezett keretébe való beillesztését.
Alátámasztja a megoldás célszerűségét az is, hogy a történeti foglalkozás a testneveléssel összefüggő egyes alapvető fogalmak tisztázását teszi szükségessé, aminek elvégzése a testneveléselmélet közvetlen feladata.
Végül pedig e szorosan összefüggő tárgykörök tárgyalását egy tankönyv keretében indokolja az az előny, amit a hallgatók számára jelent a felkészülés szempontjából az ismereteknek (amelyek a számonkérés során is egymással szoros összefüggésben kerülnek megtárgyalásra) egy tankönyvben való tanulmányozhatósága.
Mindebből következik, hogy a testneveléselmélet tárgya és feladata e tankönyvi koncepcióban bizonyos értelemben kibővül, mert magába foglalja a testnevelés-történetnek a képzés igényeihez igazodó kérdéseit is.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Bély Miklós, Kálmánchey Zoltán: Testneveléselmélet
Kiadás:
Budapest, 1977
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
400 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9631728927
tartalom:
leírás:
Ceruzával belejegyzetelve, aláhúzogatva.