Egyre sürgetőbb az igény arra, hogy az intézményes nevelés az oktatást kognitív motívumok, készségek és képességek fejlesztésének érdekében végezze, hogy a kognitív kompetencia, más szóval az értelem kiművelése központi céllá, mindennapi feladattá váljon. Ez a könyv ennek a sürgető igénynek a szükségességéről, lehetőségéről, feltételeiről és feladatairól szól. A pedagógia elméletében és gyakorlatában hasznosítható forrástudományok és az empirikus pedagógiai kutatások eredményeinek felhasználásával, a fejlődést rendszerképződésként,
optimalizálódásként és hierarchizálódásként (reprezentatív újraírásként) értelmezve
ismerteti a kognitív, a szociális, a perszonális kompetencia fejlesztendő motívum-, képesség- és készségrendszereit, azok alapvető fajtáit és készleteit, a fejlesztés lehetőségeit és feladatait.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Nagy József: XXI. század és nevelés
Kiadás:
Budapest, 2000
Kiadó:
Kategóriák:
Sorozat:
Terjedelem:
350 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9633797691