Lipót József 1968-ban megjelent és ma már szinte klasszikusnak számító szakkönyve óta csupán tanulmány vagy tananyag formájában jelentek meg hazánkban a Public Relations-szel önállóan foglalkozó írásművek (Marinovich Endre, Németh Márta stb.). A téma aktualitását részben ez indokolja. A PR társadalmi, gazdasági és politikai felértékelődését és a téma aktualitását a versenycentrikus, kereslet-kínálati viszonyokat preferáló és érvényesítő piacgazdasági változások és fejlődési folyamatok (gazdaságpolitikai törekvések) lényegileg indokolják. A „piac” és közgazdasági viszonylatainak átértékelődésével ezek tartalma ma már teljesen mást takar, mint akárcsak néhány évvel korábban! Értelemszerűen: nem kerülheti el az átértékelődés „sorsát” a marketing és ennek altevékenységei sem. A „piac” véresen komoly „játéktér”, ahol a bíró csak a szabályok betartására felügyel, de a játék menetében már nem vehet részt. Megszűnnek a „kényelmes pozíciók”, a sikerért komolyan meg kell küzdeni, s – mivel minden csapat győzni akar – ez nem is olyan könnyű feladat. Alapvetően más, újfajta, piacorientált vezetői gondolkodásmódot, munkatársi kapcsolatot és viszonyt, vagy például gyökeresen más, modern szemléletű személyzeti munkát feltételez.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pszichológia kategória termékei
Sándor Imre, Szeles Péter: Public Relations („az uralkodás titka”)
Kiadás:
Budapest, 1990
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
217 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9637915060