tartalom:
"Ahányszor bekapcsoljuk a tévét, rádiót, kinyitjuk az újságot, színes magazint vagy a könyvet, valaki nevelésben részesít bennünket, oktat és kioktat: rábeszél. Azt kívánja, hogy vegyünk meg egy terméket, szavazzunk egy politikusra, illetve fizessünk elő valamire. Miért? Azért, mert termék, a politikus, egyszóval, rábeszélés tárgya jó, becsületes, épületes, gyönyörű stb. A hirdetésekben a rábeszélés célja egészen egyértelmű: nagyjából azonos termékek (fejfájás elleni pirulák, fogpaszták, mosóporok vagy képviselőjelöltek) gyártói elképesztő mennyiségű pénzt költenek arra, hogy rábeszéljenek az ő árujuk megvételére. A befolyásolás azonban nem mindig ennyire közvetlen, a politikai hírműsorok és a Cry Rape-hez hasonló filmek, dokumentumjátékok és dramatizálások hatása sokkal erősebb, mint hinnők. A ránk gyakorolt befolyás lehet igen enyhe, szinte öntudatlan... A kommunikátor tehát igen gyakran akaratlanul is rábeszélővé válik, megváltoztatja a világról és életünkről alkotott nézeteinket. Érdemes alaposan szemügyre venni a rábeszélés működési mechanizmusait és elemezni az általa kiváltott hatásokat, hogy megérthessük, miként befolyásolják magatartásunkat szinte a nap minden órájában. Védekezhetünk az akaratlan vagy nem kívánatos propagandaáradat ellen, ha tudjuk, hogyan működik, s ha rájövünk, hogyan fordíthatjuk a magunk javára a rábeszélés módszereit."
Ár:
nincs raktáron, előjegyezhető