"Munkánkat azoknak szántuk, akik szülőként, egyéb rokonként, az egészségügyben, a nevelésben, oktatásban, a szociális gondozásban dolgozó szakemberként kapcsolatba kerülnek értelmi fogyatékosokkal vagy az értelmi fogyatékosság okozta problémákkal. A társadalom kulturáltságát jelzi a fogyatékosokkal szembeni bánásmódja. Nehéz a családnak, ahol értelmi fogyatékos gyermek van. Érzelmileg, anyagilag, munkában, törődésben súlyos gondokat jelent az ilyen gyermek nevelése. Könnyítse meg a társadalom ezen családok életét, ne tetézze előítéletekkel, elkülönítéssel a nehézségeket. Szeretnénk elérni, hogy a társadalom segítőkészséggel, pozitív odafordulással közeledjen az értelmi fogyatékosokhoz. Ehhez elsősorban szükséges az értelmi fogyatékosság mielőbbi felismerése. A korai gondozásba vétel, a helyes gyógypedagógiai, egészségügyi eljárások alkalmazása megelőzheti a másodlagos sérülések kialakulását, és a fogyatékos életesélyeit, habilitációs lehetőségeit növeli. Szándékunk szerint a könyv tartalmazza azokat a jelzéseket, fejlődésben való elmaradási jellegzetességeket, amelyek az értelmi fogyatékosság gyanúját kelthetik. Igyekszünk támpontot adni a lassabban fejlődő és a sérült idegrendszerű gyermekek fejlődésmenetének az összehasonlításához. Még szakemberek körében is gyakran előfordul, hogy nyilvánvaló jelek esetén sem vesznek tudomást az értelmi fogyatékosság tényéről."
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pszichológia kategória termékei
Párdányi Teodóra: Az értelmi fogyatékosság felismerése gyermekkorban. Tanulmányok a születéstől a kisiskoláskor végéig terjedő időszakról
Kiadás:
Budapest, 1990
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
233 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9631828689