˝COLA!...MÁRKA!...TRAUBIL...TONIK !... A rádió és a tv, a filmvásznak, plakátok és fénycsövek hirdetései minden percben új információt szállítanak, és szinte fel sem tűnik, hogy ezek között milyen sok a különböző márkájú üdítő italok fogyasztására buzdító reklám. Hol van már a "Bambi-korszak", amikor a "Pancsoló kislány", a kicsik és nagyok egykori slágere, üdítőital-gyártásunk szinte egymagában álló cégérét jelentette? Az üdítőital-fajták megsokasodtak és helyet kaptak táplálkozásunkban. Természetessé vált, hogy az étkezést az üdítő nyitja meg vagy zárja le. Egyes speciális fajtákkal már a cukorbetegek, diétázók igényeit is kielégíthetjük, de frissítő, üdítő hatásáért munka vagy tanulás közben is fogyasztjuk, s gyakran megkívánjuk a nyári kánikulában. Alkoholmentessége lehetővé teszi, hogy az autóvezetők útközben is szomjukat oltsák vele. Ital már bőven van, de szakkönyv ipari előállításáról még nincsen. Ezt a hiányosságot most pótoljuk. Részletesen megismerjük a gyártástechnológia műveleteit és gépeit az alapanyag készítésétől egészen a palackozásig, illetve az automata poharazásig. Az üdítő ital gyártása nem valósítható meg magas szinten csupán a jó berendezésekkel. Gondot kell fordítani az üzem tisztaságára, a minőség folyamatos ellenőrzésére, a terméknek és környezetének megfelelő mikrobiológiai állapotára, amiért is ezekről külön szó esik. A kész italt el kell juttatnia fogyasztókhoz. A kereskedelmi forgalmazással kapcsolatos marketing tevékenység nagyban befolyásolja a termelés eredményességét. Ennek ismertetése nélkül nem kaptunk volna teljes választ arra, hogy mi mindennel kell az üdítő italt gyártó vállalatnak foglalkoznia a siker érdekében.˝ (A szerkesztő)
GAZDASÁG / Gazdaság vegyes kategória termékei
Szénsavas üdítő italok
Szerkesztő:
Kiadás:
Budapest, 1980
Kiadó:
Kategóriák:
Gazdaság vegyes Kereskedelem Élelmiszeripar
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
223 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
96323201404