"Nicolaus August Otto 1876-ban szabadalmaztatott sűrítéssel működő négy-ütemű motorjával néhány év alatt háttérbe szorította a kezdeti motorszerke-zeteket.
Daimler és Benz a gyors járatú motorok (160--180 helyett 800 ford./perc)) létrehozásával megalapozták a motoros közlekedési eszközök kialakulását.
A mezőgazdaságban használt motoros erőgépek a„magajárókkal" együtt, fokozatosan alakultak ki. Először stabil gépekként, majd gőzlokomobilok mintájára alvázra szerelt mobil, vontatható erőgépként jelentek meg a 19. század utolsó évtizedeiben. A belső égésű motorral működő traktorok a 20. században, annak első évtizedeiben terjedtek el a Kárpát-medencében.
Az első benzinüzemű „traktor" 1893-ban készült el Iowa államban a Wa-terloo Gasoline Traction Engine Co.-nál. Ez a 201óerős gép a Froelich benzin-motoros erőgép nevet viselte. Az 1900-as évek elejére alakultak ki azok a benzin- és petróleumüzemű magajáró erőgépek, amelyek már viselhették a traktor elnevezést. 1906-ban az amerikai Hart Parr cég által gyártott magajáró mezőgazdasági erőgépet „tractor"-nak nevezte el. A kezdeti traktorokat egy előremeneti sebességfokozattal látták el, így ma már felbecsülhetetlen annak a jelentősége, hogy 1906-ban az IHC-traktorokon dörzshajtóművet alkalmaztak, amelynek eredményeként a traktor hátrafelé is mozoghatott."
TÖRTÉNELEM / Technikatörténet kategória termékei
A traktorok alkalmazása a mezőgazdaságban
Szerző:
Lengyel Vilmos Pálfi György Réz Gyula
Kiadás:
Gödöllő, 1989
Kiadó:
Kategóriák:
Technikatörténet Mezőgazdaság általában Gépészet
Sorozat:
Mezőgazdasági gépfejlődéstörténeti füzetek
Terjedelem:
93 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9632341597