„Rengeteget írtak már a slágerről – sokan szidták és sokan magasztalták. Voltak, akik elszánt dühvel támadtak ellene, neki tulajdonítva néptömegek ízlésének romlását, s voltak, akik éppen azért védelmezték, mert kifejezi az „egyszerű ember” érzelmeit és gondolatait. Kevesen vállalkoztak azonban arra, hogy mielőtt ítélkeznének, előbb sine ira megvizsgálják, mi is hát a sláger, milyen a szövege, milyen a zene anyaga, milyen a kettő összefüggése, mik a legfontosabb jellemvonásai, mi tehát sikerének ha nem is a titka, de legalább a feltétele.”
E célt tűzte ki maga elé Lévai Júlia és Vitányi Iván, amikor a Magyar Rádió és Televízió Tömegkommunikációs Kutatóközpontja egy nagyobb kutatási programjának részeként, az elmúlt 40 év kétségtelenül nagy sikert elért 231 slágerének melódiai, harmóniai, tematikai elemzéséhez és ezek kor szerint való eltéréseinek vizsgálatához kezdett. A könyvben a szerzők eddig elért eredményeikről számolnak be, egyben érdekes szociológiai képet festve korunk magyar emberének könnyűzenei ízléséről.”
MŰVÉSZET / Zene kategória termékei
Lévai Júlia, Vitányi Iván: Miből lesz a sláger? Az elmúlt 40 év slágereinek vizsgálata
Kiadás:
Budapest, 1973
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
205 p.
Kötésmód:
papír