Marcel Duchamp — akit Kandinszkij, Mondrian és a többi úttörő mellett tart számon a modern művészet történet — korunk kultúrájának talán legtalányosabb életművét produkálta.
Végigpróbálta a századelő valamennyi új művészeti irányzatát, és világhírét a Lépcsőn lemenő akt című futurista-kubista képpel alapozta meg. Hamarosan azonban túllépett a hagyományos művészetszemlélettel szakító avantgardon is, és magát a művészetet kérdőjelezte meg. „Műtárggyá” emelt ipari termékei — biciklikerék, ruhafogas, palackszárító stb. — évtizedekkel ezelőtt olyan ötleteket valósítottak meg, amelyek a hatvanas években az „op art”, a „pop art”, a „minimal art” révén váltak általánosakká. Mezei Ottó tanulmánya érdekes formában ismerteti az alkotásokat és a művész pályafutását, akinek minden gesztusa irónia és tagadás volt — megnyilvánulásainak összessége, maga az életmű pedig szigorúan következetes és maradandó értékű.
MŰVÉSZET / Festészet kategória termékei
Mezei Ottó: Duchamp 1887-1968
Kiadás:
Budapest, 1970
Kiadó:
Kategóriák:
Festészet Szobrászat Avantgard
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
32 p., 50 kép
Kötésmód:
papír