A keresztény szellemű pedagógia egyik legnagyobb XX. századi alakja Friedrich Wilhelm Foerster (1869-1956). Ifjúkorának szabadgondolkodó szakasza után a század első éveiben kezdett el a kereszténység erkölcsi és kulturális küldetésével foglalkozni, majd a bécsi és müncheni egyetem etika professzoraként, később a hitleri fasizmus politikai emigránsaként Svájcban, Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Államokban folytatta háborúellenes, emberbaráti tevékenységét, amit az emberiség valláserkölcsi megújulásával kapcsolatos törekvéseivel kapcsolt össze. Széles körű európai és amerikai tapasztalatai, majd a háború borzalmai megerősítették azt a meggyőződését, hogy az ember belső életének felébresztése, szellemi erőinek felszabadítása, erkölcsi jellemének kibontakoztatása, a kulturális újjászületés a keresztény nevelés útján lehetséges. Főbb művei: "Élet és jellem" (Lebensführung 1909), "Iskola és jellem" (Schule und Charakter 1912), "Nevelés és önnevelés" (Erziehung und Selbsterziehung 1917).
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Filozófia kategória termékei
Friedrich Wilhelm Foerster: Élet és jellem
Kiadás:
Budapest, 1934
Kiadó:
Kategóriák:
Filozófia Pedagógia Pszichológia Szociológia
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
344 p.
Kötésmód:
egészvászon