"A Strategialakotás sorozat első kötete - Stratégiai tervezés - a stratégiával kapcsolatos alapfogalmakkal, a stratégia tervezéssel, a SWOT elemzéssel, a stratégiai egységek pozicionálásával foglalkozik. A sorozat második kötete - Stratégiai menedzsment - szerves folytatása az elsőnek. Az ott bevezetett fogalmakra és módszerekre építve fejti ki a stratégiai menedzsment rendszerének jellemzőit. Áttekinti a 90-es években sikert aratott megközelítéseket és eljárásokat (reengineering, balanced scorecards, alapvető képességekre építő stratégiaalkotás, stratégiai szövetségek stb.), foglalkozik a szervezet és stratégia, az intézményi kultúra és stratégia kölcsönhatásaival. Nem marad ki a kötetből az informatikai forradalom hatásának és lehetőségeinek, a kommunikáció szerepének, az intuíció jelentőségének tárgyalása sem. Külön fejezet foglalkozik a stratégia megvalósítási problémáival, a monitoring és ösztönzési rendszerekkel. A záró fejezetben hazai körkép tárja elénk kis- és nagyvállalataink stratégiaalkotási gyakorlatát. Mindkét kötetet hazai és külföldi példák illusztrálják. Barakonyi Károly a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett villamosmérnöki, majd gazdasági mérnöki oklevelet. A DÉDÁSZ-nál üzemmérnök, majd termelési vezető, később a gazdasági tervezés irányítója. 1974-től a Janus Pannonius Tudományegyetem oktatója, a Stratégiai Menedzsment Tanszék alapítója és vezetője. 1988-ban a közgazdaság-tudomány doktora, 1990-től egyetemi tanár, 1994-től 1997-ig az egyetem rektora. "
GAZDASÁG / Gazdaság vegyes kategória termékei
Barakonyi Károly: Stratégiai menedzsment
Kiadás:
Budapest, 2000
Kiadó:
Kategóriák:
Gazdaság vegyes Közgazdaság Tankönyv
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Terjedelem:
240 p.
Kötésmód:
papír
ISBN:
9631927806