1892-ben létrejött az Országos Iparoktatási Tanács, amely az iparoktatási intézetek felügyeletén túl 1900-tól kezdve a kereskedelmi szakoktatás ügyeinek koordinálásával is foglalkozott. Az államilag koordinált országos képzési hálózat fontos jellegzetessége volt a decentralizáció, s a szakemberképzés elsősorban a már meglévő helyi iparos/ipari tevékenységekre és alapanyagokra épült rá. A hazai iparművészeti és az ipari szakoktatás kialakulásában jelentős szerepet játszottak a korszak jelentős kultúraszervezői és ipartámogatói. Eötvös József és Trefort Ágoston mellett Zichy Jenő, Szabóky Adolf, Szterényi József és mások tevékenységének köszönhetően a magyarországi iparfejlesztés a kontinens más országaihoz mért lemaradását rendkívüli ütemben ledolgozta.
http://www.academia.edu/5688972/A_magyarorsz%C3%A1gi_ipari_szakoktat%C3%A1si_rendszer_a_sz%C3%A1zadfordul%C3%B3n_k%C3%BCl%C3%B6n%C3%B6s_tekintettel_Erd%C3%A9lyre._Vocational_Schools_in_Hungary_at_the_Turn_of_the_19-20th_Century_with_a_Special_Focus_on_Transylvania_