"A ragasztás mint kötési eljárás nem tartozik az új kötési módszerek közé. A fa ragasztása már hosszú múltra tekint vissza. A fémek ragasztása iparilag azonban csak a negyvenes évek elején valósult meg. Az új technika bevezetését a repülőgépipar ugrásszerű fejlődése követelte meg. A fa helyett a nagyobb szilárdságot biztosító - így sebességnövekedést elősegítő - fémszerkezetek kötéséhez a hagyományos megoldások mellett új eljárásokat is létre kellett hozni. 1944. július 28-án emelkedett levegőbe az a HORNÉT típusú angol vadászrepülőgép, amely elsőként épült ragasztott fémszerkezettel. A kötéshez használt fenolbázisú ragasztó kifejlesztése DE BRUYNE nevéhez fűződik. A repülőgépipar érdeklődése a fémragasztás iránt érthető, hiszen vékony lemezek kötésekor sem a hegesztés sem a szegecselés nem tekinthető ideális kötésmódnak. Ezért nem véletlen, hogy ez az iparág hatott legjobban a fémragasztás kifejlődésére. A technikai igények növekedése során egyre nagyobb a fontossága a nagyszilárdságú, hidegen alakított vagy hőkezeléssel nemesített könnyűfém ötvözetek kötésének az egyéb felhasználási területeken is."
GAZDASÁG / Ipar kategória termékei
Varga István: Az alumínium ragasztása
Kiadás:
Budapest,
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
72 p.
Kötésmód:
papír