tartalom:
"Hogy az átszellemülő stilizálásnak mennyire nincsen szüksége a természeti elemek felismerhetetlenné tételére, az anyagnak, színnek, vagy vonalnak teljesen elvont használatára, azt jól mutatta a kínai képzőművészeti kiállítás, mely a Nemzeti Szalonban volt látható. A miénktől végtelenül különböző művészetet csodálhattunk meg, melynek stílusa a mi fogalmaink szerint sokkal jobban absztrahál, mint az európai művészet tette a szürrealisták fellépése előtt. Egészen különös világba vezet, mely sok tekintetben szegényebb művészetet teremt itt, mint a miénk, de sok vonatkozásban megdöbbentően kifejezőbb, átszellemültebb, emelkedettebb is. Nincs helyünk és okunk, hogy újra felfedezzük a kínai művészetet, minket inkább csak az érdekelhetett, hogy a mai miképpen viszonylik a régihez. Emlékezhetünk arra, hogy a Kelet művészete a XVIII. századtól kezdődően mennyire megtermékenyítette Európa művészetét. Vajon Európa hatása a Keletre volt-e ilyen üdvös hatással? Aligha! A mai kínai művészet ha ugyan ezt európai hatásnak is lehet tulajdonítani nem áll a réginek nagyszerű magaslatán."
Farkas Zoltán, 1938.
Ár:
nincs raktáron, előjegyezhető