Könyvünk célja, hogy átfogó képet adjon a vállalatról, tárgyalja működésének elvi alapjait, s megadja ezek magyarázatát. A vállalatok sokfélesége és tevékenységük összetett volta következtében szükséges, hogy a vállalat-gazdaságtan sokoldalúan, főbb tudományterület oldaláról közelítsen vizsgálata tárgyához: a közgazdász, a mérnők, a jogász, a szociológus éppúgy talál benne ismerős gondolatmeneteket és új információkat, minta politológus, a pszichológus vagy a történész. A sokoldalú megközelítésen belül a fő vonalat az jelenti, hogy a vállalatot és működését a felső vezetés nézőpontjából mutatja be a könyv. A vállalat az üzleti élet alapvető, a gyakorló vezető működési terepeként jelenik meg. Felhívjuk a figyelmet azokra az összefüggésekre, amelyek tevékenységének fő mozgató rugóit, környezetével való kapcsolatát jellemzik - majd a stratégia keretébe ágyazva megvizsgáljuk magatartásának összetevőit, tevékenységi funkcióit. Elemezzük azokat a napjaink világgazdaságában észlelhető folyamatokat, amelyek már a jövőbeni fejlődés irányait jelölik ki. A tankönyvet elsősorban egyetemi és főiskolai hallgatóknak ajánljuk, de gyakorló vezetők is hasznos gondolatmeneteket, szempontokat találhatnak benne.
GAZDASÁG / Közgazdaság kategória termékei
Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan
Kiadás:
Budapest, 1997
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
586 p.
Kötésmód:
karton
ISBN:
9639078379