E tankönyv az óvoda és az általános iskola számára nevelőket képező pedagógusképző intézetek célkitűzéseit igyekszik szolgálni.
Szerzője a következő alapelveket tűzte maga elé:
A logika kifejtésekor érződjék a dialektikus materialista szemlélet. Mutassa be a jelenleg legkidolgozottabb logikát, a hagyományos formális logikát, de utaljon annak korlátaira a dialektikus logikával szemben. Korszerűsítse az anyagot azáltal, hogy a pedagógiai hatásfok megalapozása és növelése érdekében tovább bővíti azt a dialektikus logika, a marxista ismeretelmélet és a pedagógiai pszichológia elemeivel. Járuljon hozzá a magyar pedagógiai logika kialakításához.
A tankönyv példaanyaga közelítse meg az élő gondolkodást, a gondolkodás mozgását. Tanulmányozásakor az olvasó észlelje: így gondolkodunk, illetve így kell gondolkodnunk. Az életszerű logikai példák tükrözzék, hogy a logika tudománya vonzó világ: a megértés, a tanulás, a tanítás, a meggyőzés és az alkotás nélkülözhetetlen eszköze, a helyes gondolkodásra és a gondolat helyes kifejezésére nevelés talpköve.
Ölelje fel azokat a legfontosabb logikai alapműveleteket és műveleteket, amelyek a tudományos és a mindennapi gondolkodást általában jellemzik; konkrét óvodai foglalkozás, illetve tanítási óra leírásában szemléltesse a tananyagban rejlő alapműveletek és műveletek aktivizálási lehetőségeit, s ezáltal mutasson példát arra, hogyan lehet logikai eszközökkel a legmagasabb rendű emberi képesség, a gondolkodás fejlesztését céltudatosan elősegíteni. E logikatankönyv koncepciója kifejezetten pedagógiai aspektusú legyen, hiszen pedagógusképző intézmények számára készül.
TERMÉSZETTUDOMÁNY / Matematika kategória termékei
Baló József: Logika
Kiadás:
Budapest, 1971
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
187 p.
Kötésmód:
papír