˝Kevés erőfeszítés történt ez ideig arra, hogy a motivációkutatás eredményeit rendszeres formában kiterjesszék a pedagógiai helyzetekre is. Bár a motiváció oktatás-lélektani rugói egy emberöltő óta ismeretesek, kidolgozottak, az iskolai gyakorlatban még ma is találhatók hatékonyságot nélkülöző tanítási órák. Ennek megszüntetésére tesz kísérletet e könyv. Az elmélet és gyakorlat lehetséges összhangját szolgálja, hidat képez a személyiségfejlesztés tudományos eredményei és gyakorlati művelése között. Szemléletet alakítva tudományos ismeretet közvetít a pedagógiát művelő elméleti és gyakorlati szakemberek számára. A szerző kutatási eredményei közvetlenül kapcsolhatók a pedagógiai gyakorlat mindennapjaiban felmerülő problémák megoldásához is. A mű segíthet a tanároknak eredményesebbé tenni oktató-nevelő tevékenységüket. Megmutatja, hogy kis változtatások által is lehet optimálisan motiválni a tanulókat.˝
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Réthy Endréné: A tanítási-tanulási folyamat motivációs lehetőséginek elemzése
Kiadás:
Budapest, 1988
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
186 p.
Kötésmód:
karton