˝A szerző a jelenlegi iskolarendszer kialakulásának néhány fontos történeti előzményére hívja fel a figyelmet, és lényeges következtetéseket von le a történeti struktúra és az iskolában oktatott tananyag összefüggéséből. A mai iskolarendszer egyik legáltalánosabb jelenségének a merevséget tartja, amely áthatja az oktatott anyagok, befolyásolja az alkalmazott módszereket, a társadalmi csoportok mobilitását, sőt a szocializáció egész folyamatát is. A szerző végül felvázol egy koncepciót, amely csökkentené a mai iskolarendszer problémáit. A könyv az oktatással foglalkozó szakemberek számára rendkívül tanulságos, de hasznos és érdekes olvasmány a közoktatás iránt érdeklődő nagyközönség számára is.˝
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Ferge Zsuzsa: Az iskolarendszer és az iskolai tudás társadalmi meghatározottsága
Kiadás:
Budapest, 1967
Kiadó:
Kategóriák:
Nyelv:
Magyar
Sorozat:
Neveléstudomány és Társadalmi Gyakorlat
Terjedelem:
105 p.
Kötésmód:
egészvászon