A könyv a fejlődő országok gazdasági és társadalmi felemelkedésének egyik alapvető tényezőjét – a műveltség gyarapodását, útjait és feltételeit tárgyalja. Mindenekelőtt az oktatás és gazdaság fejlődésének összefüggéseit tanulmányozza. Eközben bemutatja az anyagi és szellemi fejlődés egymásrahatásával foglalkozó új tudományágat, az oktatásgazdaságtant.
A szerző visszanyúl Európa, Japán és Észak-Amerika oktatási múltjába, hogy az ebből fakadó tanulságokat a fejlődő országok mai oktatáspolitikájára tett javaslataiban hasznosítsa. Sorra veszi az oktatáspolitika aktuális kérdéseit: a három oktatási szint fejlődésének helyes arányát, az oktatás minőségének, a gyakorlott pedagógusok hiányának, az anyagi eszközök szűkös voltának problémáit, a család és az iskola viszonyát, a brain-draint, az oktatási nyelv kérdését stb. Ismerteti az oktatáshoz nyújtott különböző segélyek méreteit és formáit, valamint hazánk oktatási segélytevékenységét.
TÁRSADALOMTUDOMÁNY (történelem nélkül) / Pedagógia kategória termékei
Mándi Péter: Oktatás és gazdasági növekedés a fejlődő országokban
Kiadás:
Budapest, 1975
Kiadó:
Kategóriák:
Pedagógia Politika Közgazdaság
Nyelv:
Magyar
Terjedelem:
1880p.
Kötésmód:
egészvászon
ISBN:
963050393X