tartalom:
˝A szerző - aki maga is sok évtizede propagandista - a személyiség- és kollektívafejlesztéssel foglakozók részére összegezi tapasztalatait. Ezeket vizsgálja meg a felnőtt-oktatástan, politikai pedagógia és a vezetéselmélet fényénél, és így kapcsolja vissza következtetéseit a hatékonyabb megoldások érdekében.
Nehéz kérdésekre keres válaszokat. Ezek közül csak néhányat emelünk ki:
- Hogyan válhat a pártoktatás és az agitáció az alapszervezeti élet szervesebb és alakító részévé? Azaz: milyen szerepük lehet a politikai oktatás résztvevőknek a nagy politikával összhangban a helyi politika kialakításában?
- Mit jelent az, hogy az oktatásban nem elég csak a tartalmat közvetíteni, vagyis például csak előadást, vagy legfeljebb konzultációt tartani a munkahelyi demokráciáról, a kreativitásról, stb.?
- Mit jelent és milyen haszonnal jár a partnerkapcsolat a propagandista vagy a vitakör-vezető és a résztvevők között?
- Milyen szerepe lehet a barátságnak a mozgalmi munkában?
- Miért nem elég csak az értelemre hatni, ha még oly színvonalasan is?
- Hogyan védekezik a személyiség a nem megfelelő ráhatás ellen?
- Lehet-e "kényszercsoportokból" közösség? S ha elvileg igen, mit tehetünk érte alulról és felülről?
A kérdésekre - természetesen - a könyv nem ad receptszerű választ! A gondolkodást azonban mindenképpen megindítja és jó néhány módszerbeli ötlettel is szolgál.˝
Ár:
nincs raktáron, előjegyezhető